Over ons

Initiatiefnemers Paul van der Velden en Piet Pot troffen elkaar na heel veel jaren weer eens. Ze raakten in gesprek over de duivelse dilemma’s van jong zijn en volwassen worden in deze enorm hectische tijden. Al snel kwamen ze tot de conclusie dat volwassen worden tegenwoordig alleen maar in het teken staat van carrière moeten maken en succesvol worden. Vaak worden de zaken als plezier en lol dan ook achterwege gelaten en laten mensen zich vaak leiden door andere, uiteindelijk minder belangrijke zaken als bekendheid en/of roem.

De maatschappij gaat als een speer en er wordt vaak verwacht dat jongeren het pad bewandelen wat er van ze wordt verwacht. De waarheid blijkt soms anders te zijn. Het komt namelijk weleens voor dat er jongeren zijn die de verwachtingen die de omgeving misschien heeft, niet helemaal kan naleven. Soms omdat het gewoon niet lukt, maar soms ook omdat hun ambitie totaal ergens anders ligt óf ze hem nog niet hebben gevonden.

Stichting Duidelijk wil die jongeren graag ondersteunen. Die kanjers die met beide benen in de klei staan en niet bang zijn hun handen vuil te maken. Wij kunnen jou helpen om je droombaan te vinden en hier veel meer over te leren. We houden van aanpakken en aan de slag gaan. Maar weet wel dat niets in het leven zomaar wordt aangereikt. Je zal echt aan de slag moeten, handen uit de mouwen. En wie weet, vind jij straks met onze ondersteuning en hulp jouw eigen passie!

Wij willen die jongeren die uitblinken door met hun handen te werken de mogelijkheid bieden om een vak te leren wat echt bij ze past. Niet omdat wij dat willen, maar omdat ze dat zelf zo ervaren of nog moeten ervaren. We gaan samen aan de slag. Op die manier komen we tot het best passende voor de jongeren!

Meer weten over ons team? Neem een kijkje hier beneden!

Paul van der Velden

Harrie Venix

Maureen Barkey

Harrie is zelfstandig ondernemer. Vindt het leuk om naast zijn drukke baam jongeren vooruit te helpen. Voert binnen de stichting het secretariaat.

Maureen is de financiele steun en toeverlaat op de administratie van de stichting. In het dagelijks leven actief binnen Baanbrekers.

Paul is de voorzitter én coördinator op de werkvloer. Regelneef, aanspreekpunt, praatpaal. Je moet het wel erg bont maken als je niet met hem door een deur kunt.